مقالات آرشیو خبر ها
کینگ آرتورو یوونتوس را به سوی موفقیت شلیک می کند

کینگ آرتورو یوونتوس را به سوی موفقیت شلیک می کند

آرتورو ویدال ستاره این روزهای یوونتوس است و شاید خیلی ها گل های مهم و سرنوشـت ساز او را در فصل قبل ، باعث قهرمانی و موفقیت تیم کونته می دانند .
مقاله زیر که به به قلم " آدام دیگبای " درباره نقش ویدال در به پیش بردن ِ یوونتوس و رسیدن به اهـدافش اسـت .

در تمرینات پیش فصل یوونتوس در ارتفاعات " دائوستا " اگر در جایگاه تماشاگران حضور داشتید و به تمرینات تیم دقت می کردید، در تمرینات سخت و فشرده ای که کنته برای تیم در نظر گرفته بود، هماهنگ کننده بازیکنان در تمرینات کنته نبود، حتی مربی بدن ساز آن ها پائولو برتلی نبود، بلکه این آرتورو ویدال بود که جلوتر از بقیه بازیکنان هم تیمی های خود را مجبور می کرد تا سخت تر تمرین کنند و دوندگی بیش تری نسبت به قبل داشته باشند و در طول تمرینات به آن ها انگیره می داد.

این اتفاق در دو ماه قبل تر یعنی در ماه آپریل در دیدار با تورینو اتفاق افتاد و ویدال همان کار را انجام داد و با تلاش ها و دوندگی خود در بازی، بالاخره با شوتی 25 یاردی دروازه حریف خود را گشود. تا قبل از گل ویدال، به نظر می رسید بازی مساوی تمام شود که او تصمیم قاطع خود را گرفت و با شوت زیبایش دروازه تورینو را باز کرد .

ویدال شادی پس از گلش را با کنته تقسیم کرد و در آغوش او جای گرفت. دو فردی که هر دو در سال 2011 به مجموعه ی یوونتوس آمده بودند، یکی در نقش مربی و یکی در نقش بازیکن و آن قدر در آغوش هم ماندند که بازیکنان دیگر رسیده و هر یک به نحوی شادی خود را با آن دو تقسیم کردند .

ترکیب یوونتوس حال حاضر، به پیکره ای که هیچ گاه تسلیم نخواهد شد تغییر شکل داده است. اعتقاد بر این است یووه کنونی نمادی از دوران حرفه ای خود کنته است و وجود بازیکنی مانند ویدال مظهر روح یوونتوس فعلی در زمین بازی است. ویدال بازیکنی بود که پس از آن که از تیم لورکوزن به بیانکونری ملحق شده بود نقشش در تیم مشخص نبود. اما به زودی کنته مجبور شد با تعویض سیستم خود از 4-2-4 نقشی منحصر به فرد را برای او در تیم مشخص کند و همراه با کلودیو مارکیزیو و پیرلو در میانه ی میدان نقش آفرینی کنند و خط هافبک قدرتمند RVP زبانزد خاص و عام شود .

پس از وقایع کالچوپولی و بازگشت یوونتوس در سال 2007 به سری آ، این تیم به موفقیتی در سری آ دست پیدا نکرده بود، با این حال در فصل 2012-2011 آن ها یک آمار فوق العاده از خود به جا گذاشتند و بدون شکست قهرمان سری آ شدند .

در آن فصل، گذشته از هوش بالای پیرلو که با دادن 13 پاس گل و رهبری قدرتمند در میانه ی میدان بهترین بازیکن در سری آ در آن فصل بود، ویدال با میانگین 7/52 امتیاز در معیار امتیازگذاری سایت WhoScored در رتبه ی پنجمین بازیکن برتر سری آ قرار گرفت. او در آن فصل 7 گل به ثمر رساند و سه پاس گل داد و به طور میانگین در هر بازی 57 پاس داد و میزان دقت پاس های او 85/1% بود. آمار خیره کننده ی او در تکل ها و قطع کردن توپ آشکارتر شد که با 5/4 تکل موفق در هر بازی و 2/2 مرتبه قطع کردن توپ بازیکنان حریف، نام مستعار " کاپیتان هوک" را به خود گرفت .

فصل دوم حضور او در تورین زمینه سازی برای موفقیت های بیش تر او بود و بازی های خیره کننده خود و میانگین 7/74 امتیاز در هر بازی، به عنوان دومین بازیکن برتر سری آ پس از پیرلویی قرار گرفت که با 7/8 امتیاز در این زمینه اول بود. 10 گل زده و یدک کشیدن لقب بهترین گلزن یووه و دادن 8 پاس گل و علاوه بر آن به ثمر رساندن 3 گل در بازگشت یوونتوس به رقابت های لیگ قهرمانان تاییدی بر شایستگی او بود .

او در ادامه علاوه بر گلزنی و تکل های موفق و پاس های بدون نقص میانگین امتیازات خود در هر بازی را به امتیاز 7/93 رساند و هیچ بازیکن دیگری در سری آ همانند او نیست که میانگین امتیازی بیش تر از او داشته باشد .

با وجود درخشش ویدال در سال اخیر، نام او در لیست نهایی توپ طلای سال 2013 نیست، با این حال مسئولیت های بیش تری در فصل اخیر به او واگذار شده است و عملکرد فوق العاده ای از خود نشان داده است. به عنوان نمونه در بازی یوونتوس با لیورنو در ماه گذشته، لئورناردو بونوچی و آنجلو اوگبونا از حضور در بازی محروم بودند و آندرا بارزالی نیز در اردوی تیم ملی ایتالیا دچار مصدومیت شده بود و به نظر می رسید که نبود این سه مدافع، یک بحران جدی برای کنته در این بازی ایجاد کند. ولی حضور ویدال در پست دفاعی ثابت کرد کنته مشکلی در نفرات دفاعی ندارد. ویدال به عنوان یکی از سه دفاع کنته به جای بونوچی بازی کرد و یکی از بهترین بازی های خود را به نمایش گذاشت. او در این پست چندین تکل موفق و قطع کردن توپ را انجام داد و با 107 پاس و درصد پاس های صحیح 94% یکی از بهترین بازیکنان میدان بود .

سه روز بعد ، تیم اف سی کپنهاگن در لیگ قهرمانان به تورین آمد. به نظر برد بیانکونری ساده و قطعی به نظر می رسید و در صورت کسب سه امتیاز آن ها امیدهای خود را برای صعود به مراحل حذفی لیگ قهرمانان زنده نگه می داشتند. در آن بازی ویدال به پست اصلی خود بازگشت. ویدال با هتریک در آن بازی به عنوان بهترین بازیکن میدان معرفی شد و او با این هتریک به لیست عمر سیوری، پائولو روسی، میشل لادروپ، الساندرو دل پیه رو و پیپو اینزاگی در تاریح باشگاه یوونتوس در رقابت های اروپایی ملحق شد. او در پایان با در دست داشتن توپ بازی به خانه رفت و پس از مدتی قرارداد خود را با بیانکونری تا سال 2017 تمدید کرد.
تمدید قرارداد او برای بیانکونری، به عنوان نمادی بر این که این تیم هنوز قدرت رقابت با حریفان قدرتمند اروپا را دارد، یک موفقیت بزرگ بود. آندرا آنیلی ممکن است اظهار کرده باشد" دیگر ایتالیا مقصد نهایی بازیکنان بزرگ نیست، بلکه وسیله ی انتقال آن هاست" ، با این حال تمدید قرارداد ویدال در نقطه ی اوج دوران حرفه ای خود نشان داد که او هنوز می تواند به مانند یک ستاره برای یووه نقش آفرینی کند .

با به ثمر رساندن 30 گل و دادن 17 پاس گل، ویدال برای تیم کنته به عنوان رهبر گلزنان تیم است . تعداد 455 تکل و میانگین 53/9 پاس در هر بازی به خودی خود اثبات می کند که مسلما ویدال کامل ترین هافبک در اروپا است .

بیش تر گل هایی که نیز به ثمر رسانده، گل هایی تاثیرگذار برای تیم بوده اند و او به عنوان قاتل دروازه بسیاری از تیم ها شناخته شده است. آمارها نشان می دهد در طول سه فصل گذشته ویدال حیاتی ترین گل ها را برای یووه به ثمر رسانده است و ثمره ی گل های حیاتی او برای تیم، 20 برد در 27 بازی بوده است که ویدال در آن ها موفق به گلزنی شده است .

روشن است ویدال به خاطر عملکرد فوق العاده اش شایسته ی هر پنی از قرارداد جدیدش و حتی بالاتر از آن است. بازیکنی که انتقالش به تورین تنها 10 میلیون یورو خرج داشت، در حال حاضر ارزشی مافوق تصور برای شهر تورین دارد. کینگ آرتورو لقب کاملا شایسته ای برای این بازیکن است که می تواند یوونتوس را به بهترین ها برساند.

" تیم ِ ترجمه انجمن یوونتوس "
«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: